e-BOK

Zapraszamy

Logowanie

Get Adobe Flash player

Dzisiaj

Dzisiaj jest: 21 Listopad 2024    |    Imieniny obchodzą: Albert, Janusz, Konrad

Wyróżnienia

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń

Kalendarz wydarzeń

listopad 2024
N P W Ś C Pt S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Galeria nowości

EFRR_kolor-300dpi.jpg

OGŁOSZENIE

 

       W związku ze zmianą struktury organizacyjnej Działu Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi w Powszechnej Spółdzielni Mieszkaniowej w Chrzanowie informujemy,
iż od 18.11.2024r. wszelkie sprawy dotyczące instalacji centralnego ogrzewania w godzinach pracy Spółdzielni należy zgłaszać do właściwej dla miejsca zamieszkania Administracji Osiedlowej pod niżej wymienionymi numerami telefonów: 

-     Administracja Osiedla Północ: 32 623 46 79,

-     Administracja Osiedla Młodości: 32 623 53 21,

-     Administracja Osiedla Trzebińska: 32 623 66 76 wew. 31,

-     Administracja Osiedla w Libiążu: 32 627 74 08,

-     Administracja Osiedla Widokowe: 32 612 15 08.

 

Awarie po godzinach pracy Spółdzielni niezmiennie prosimy zgłaszać pod nr telefonu: 32 623 47 54 lub 512 896 672.

 

Ponadto informujemy, iż nr telefonu do Mistrza Centralnego Ogrzewania tj. 32 623 66 12 wew. 36 zostanie wyłączony
z użytkowania.

 

Zarząd PSM w Chrzanowie

 

Chrzanów, dnia 14.11.2024r.

 

 

Zasady Spółdzielcze

zaakceptowane przez Zgromadzenie Ogólne Międzynarodowego Związku Spółdzielczego podczas kongresu w Manchesterze z okazji 100-lecia MZS, w dniach 20-23 września 1995 r.

Definicja

Spółdzielnia jest niezależnym stowarzyszeniem osób łączących się dobrowolnie w celu zaspokojenia swoich wspólnych gospodarczych, socjalnych oraz kulturalnych potrzeb i dążeń poprzez współposiadane i demokratycznie zarządzane przedsięwzięcie.

Wartości

Spółdzielnie swoją działalność opierają na wartościach takich jak. samo odpowiedzialność , demokracja, równość, sprawiedliwość i solidarność. Zgadnie z tradycjami założycieli ruchu, spółdzielcy wierzą w wartości etyczne, jak uczciwość, otwartość, odpowiedzialność społeczna oraz troska o innych.

Zasady

Zasady spółdzielcze są to wskazówki, zgodnie z którymi spółdzielnie w praktyce realizują swoje wartości.

 Pierwsza zasada:

Dobrowolne i powszechnie dostępne członkostwo
Spółdzielnie są organizacjami dobrowolnymi, dostępnymi dla wszystkich osób mogących skorzystać z ich świadczeń i gotowych wypełniać obowiązki związane z członkostwem - bez dyskryminowania płci, statusu społecznego, rasy, przekonań politycznych i religii.

Druga zasada:

Demokratyczna kontrola
Spółdzielnie są demokratycznymi organizacjami kontrolowanymi przez swoich członków, którzy aktywnie uczestniczą w ustalaniu polityki działania spółdzielni i w podejmowaniu decyzji. Mężczyźni i kobiety pełniące w spółdzielni funkcje z wyboru są odpowiedzialni wobec członków. W spółdzielniach członkowie mają równe prawo głosu (jeden członek jeden głos); związki spółdzielcze organizuje się również na demokratycznych zasadach.

Trzecia zasada:

Ekonomiczne uczestnictwa członków
Członkowie równomiernie składają się na majątek spółdzielni i demokratycznie go kontrolują. Co najmniej część majątku jest niepodzielna i stanowi własność spółdzielni. Zazwyczaj członkowie nie otrzymują lub otrzymują bardzo matą dywidendę od swoich udziałów, stanowiących warunek ich członkostwa. Nadwyżki bilansowe członkowie przeznaczają na następujące cele: rozwój swojej spółdzielni, zwiększając w miarę możliwości fundusz rezerwowy, którego co najmniej część staje się niepodzielna, zwrot członkom, proporcjonalnie do ich transakcji ze spółdzielnią, finansowanie innej działalności zatwierdzonej przez członków.

Czwarta zasada:

Samorząd i niezależność
Spółdzielnie są samorządnymi, samopomocowymi organizacjami zarządzanymi przez swoich członków. W przypadku zawierania umów z innymi jednostkami organizacyjnymi, włączając w to rządy, lub gdy zwiększają swój kapitał, korzystając z zewnętrznych źródeł, czynią to w taki sposób, by zapewnić demokratyczne zarządzanie przez członków i utrzymać swoją spółdzielczą niezależność.

Piąta zasada:

Kształcenie, szkolenie i informowanie
Spółdzielnie zapewniają możliwośćkształcenia i szkolenia swoim członkom, przedstawicielom wybranym do organów spółdzielni, personelowi kierowniczemu i pracownikom po to, aby przyczyniali się oni w bardziej efektywny sposób do rozwoju spółdzielni. Spółdzielnie informują społeczeństwo, a w szczególności młodzież i osoby kształtujące opinię publiczną o celach spółdzielczości i korzyściach wynikających z tej działalności.

Szósta zasada:

Współpraca pomiędzy spółdzielniami
Spółdzielnie starają się służyć swoim członkom w sposób najbardziej efektywny oraz wzmacniać ruch spółdzielczy poprzez współpracę w ramach struktur lokalnych, krajowych, regionalnych i międzynarodowych.

Siódma zasada:

Troska o społeczności lokalne
Spółdzielnie pracują dla zapewnienia trwałego rozwoju społeczności lokalnych, realizując politykę zatwierdzoną przez swoich członków.